Startseite

Herzlich willkommen auf meiner Website!

Passfoto von Dieter Steffmann, Breite 150 PixelIch heiße Dieter Steffmann, bin gelernter Schriftsetzer, übe den Beruf aber seit 1966 nicht mehr aus. 1986 erwarb ich einen Commodore Amiga 2000 mit 6 MB RAM und einer 50 MB großen SCSI-Festplatte und einem Multitasking-Betriebssystem. Das hört sich aus heutiger Sicht für Unwissende vielleicht immer noch nach „Spielzeug-Computer“ an, aber damals hatte ein MS-DOS-Rechner maximal 640 KB RAM und eine Festplatte von höchstens 20 MB; von Multitasking, Sound, 4096 Farben etc. gar nicht zu reden. Das Betriebssystem des Amiga passte auf 4 Disketten – und das sehr ausführliche Handbuch umfasste ca. 500 Seiten in einem Schuber.

Der Amiga hatte bereits eine graphische Bedieneroberfläche („Workbench“) mit Maus-Bedienung, und das zu Zeiten, als PC-User ihre Kommando-Kürzel noch per Tastatur eingeben mussten und der PC-Monitor höchstens 16 Farben darstellen konnte. Die Disketten waren damals übrigens bereits im 3,5-Zoll-Format. Von den Grafikfähigkeiten konnten die MS-DOS-User also nur träumen. Es gab 1987 auch bereits ein sehr professionelles Desktop Publishing Programm aus St. Louis namens „Pagestream“, welches bereits WYSIWYG-fähig war: Preis 130 Dollar. Das Amiga-Betriebssystem arbeitete bereits mit Vektor-Fonts der Firma Agfa („Intellifonts“), kam aber auch mit Adobe Postscriptfonts zurecht. Eine Schriftdiskette mit 4 Fonts kostete ca. 100 DM und war – wenn überhaupt – nur in einem Großstadtwarenhaus erhältlich.

Andererseits gab es in Mailboxen bereits damals viele Public Domain Postscriptfonts (True Type Fonts waren noch unbekannt), die jedoch in der Regel nicht über die deutschen Umlaute verfügten. Es war also nahe liegend, dass ich diese Public Domain Fonts um den vollen Zeichensatz erweiterte. All das geschah noch auf dem Amiga; das entsprechende Schriftbearbeitungsprogramm nannte sich „FontDesigner“ (die Weiterentwicklung „Typesmith“), und war weder in Deutsch noch in Deutschland  erhältlich.

Irgendwann 1993/94 war es dann vorbei mit der Firma Commodore, und ich musste auf einen Windows-Rechner „absteigen“. Damit ich aber meine vielen Fonts weiter verwenden konnte, waren diese vom Amiga bzw. aus dem Mac-Format auf die Windows-Plattform zu konvertieren. Das hört sich für Nichteingeweihte vermutlich einfacher an als es wirklich war. Ich übe mein Hobby mittlerweile seit über 25 Jahren aus und meine Kenntnisse und Fertigkeiten haben sich zwangläufig ständig erweitert und verbessert. Seit einigen Jahren vervollständige ich nicht nur fehlerhafte Public Domain Fonts, sondern ich digitalisiere bzw. vektorisiere komplette Schriften. Heutzutage sind auch hochwertige Schriften für jedermann erschwinglich oder verfügbar. Deshalb habe ich mich auf das Sammeln und Digitalisieren von „gebrochenen Schriften“ (Frakturschriften) spezialisiert, welche für die großen Schrifthäuser wegen unzureichender Nachfrage keinen Marktwert haben, und die deshalb in der Regel nicht  käuflich zu erwerben sind.

Da Schriften für mich zum kulturellen Erbe gehören, bin ich aber auch mit der Kommerzialisierung nicht einverstanden. Dass Schriften im Bleisatz einen Preis hatten und haben mussten für den Metallwert, die Kosten für Entwurf, Schnitt und Guss, ist einleuchtend, zumal der Käufer auch das Eigentum an den gekauften Schriften erwarb!

Wer aber glaubt, er könne heute – wie früher in Bleisatzzeiten – eine Schrift kaufen und hätte dann das Eigentum erworben, der irrt gewaltig: Die Schrifthäuser vergeben lediglich „Lizenzen“ für eine Datei aus lauter „Nullen und Einsen“, die keinen realen Materialwert hat, und der Käufer wird in der Regel  mitnichten Eigentümer sondern lediglich Lizenznehmer!

Aus all diesen Gründen stelle ich meine Schriften jedermann für nichtprofessionelle Zwecke kostenlos ohne irgendwelche Einschränkungen zur Verfügung und hoffe, dass Sie sich an diesen Schriften genau so erfreuen wie ich und viele andere Schriftfreunde in aller Welt! Da mir aber mein Beruf und weitere ehrenamtliche Tätigkeiten seinerzeit nicht mehr so viel Zeit ließen, meine Fontsammlung im Internet zu pflegen, hat Petra Heidorn aus Hamburg, vielen ggf. besser bekannt als „CyberPee“, die Pflege meiner Sammlung übernommen. Für diese Unterstützung bedanke ich mich bei Petra auf diesem Wege auf das Herzlichste.

Seit Oktober 2012 bin ich im Ruhestand und habe nun ausreichend Zeit für mein „Fototagebuch“. Ich bin auf meiner Wanderung über den Rothaarsteig nach 155 km in Dillenburg angekommen. Eine Leistung, von der ich mir aufgrund der Nervenschädigung in den Beinen vor zwei Jahren nicht hätte vorstellen können, dass diese möglich wäre. Zwischenzeitig habe  ich auch noch die Westerwaldvariante des Rothaarsteigs hinter mich gebracht. Als nächstes werde ich einigen Bergischen Streifzügen folgen …


159 Antworten auf Startseite

  1. lawrence hynes sagt:

    Mr Steffmann, does your free fonts mean that they are completely free or are there limitations? Thank you.

    • Dieter sagt:

      The fonts are free for private use only.
      Dieter

      • Raymond Vuong sagt:

        Hello Mr. Steffmann, I really like your Old London font. I was wondering if it would be okay to use for commercial purposes. It would be for the purpose some wording on a label for e-liquid that I’m trying to start up. I did read your answer to Mr. Hynes comment stating it is free for private use, but is there anyway I can use it for commercial use or is that out of the question? Hope to hear from you soon Mr. Steffmann.

        Thanks,
        -Raymond

      • Hallo Dieter
        Ich habe die frage ob ich ihrem Honet script gebrauchen darf. Ich war ein textiel Künstler aber durch eine Krankheit habe ich seit 2 Jahren nichts mehr machen können. Jetzt mache ich machmal foto’s und wollte ihrem Handschrift brauchen für meine name darunter zu zetzen. Ist das erlaubt?
        Ich höre gerne von ihnem
        viele grusse José Middelhuis
        Die Niederlanden

      • I downloaded two of your fonts from 1001 Fonts. On the download page it said they were free for commerical use. But on your personal page it said not for professional use, and here you say for private use only. The two fonts I downloaded I want to use for headings in ebooks, which would be for publication and sale. If they are not free for that use, how would one go about getting a license?

  2. Ja der gute alte Amiga – ich muss mich grad dran erinnern, wie ich selbst in den 90igern noch mit einem schönen Commodore “gespielt” habe und wie groß der Hype war, als dann die Revolution begann mit WIN 95 – ach das waren noch Zeiten.

  3. elisa sagt:

    Hartelijk dank voor deze gratis te gebruike lettertypen , ik maakte er al veel zieke en oudere mensen blij mee !!!

    zusterlijke groet elisa

  4. Lieber Herr Steffmann,
    ich versende den Link auf Ihre Schriftenseite bis heute an jeden, der nach PC-SChriften fragt, und bin sehr dankbar für die Mühe, die Sie sich gegeben haben. Ich wünsche Ihnen ein wunderbares Jahr 2013 ff!
    Wenn Sie mal ins Sauerland kommen, und vielleicht Arnsberg besuchen, sagen Sie Bescheid, Sie bekommen eine Gratisführung zu den schönsten Plätzchen in der Stadt!
    Mit freundlichen Grüßen
    Susanne Ulmke

  5. Biep sagt:

    Lieber Herr Stefmann,

    Thank you very much for making your fonts available for personal use!

    Is there a link to download all fonts in one package?

    • Dieter sagt:

      There is no link to download all fonts in one package. Normally, You may download each font at “Schriften/typeoasis”.

      • mike sagt:

        hey I am looking for a fraktur typefont, particularly kock fraktur which contains the compound consanants like tz ts sch ect…

      • mike sagt:

        im not that great with computers, I downloaded the fettedeutscheschrift of yours but I couldn’t figure out what to do with it or how to use it?

        • Dieter sagt:

          Hello Mike,
          most of my fraktur have ligatures like ch, ck and a long s. To get access of them use windows’s charmap.exe or in Adobe Illustrator choose “glyphs” in the font menu.

          • mike sagt:

            hey thanks, by the way, I got your fettedeutscheschrift to work and now I find myself looking for the site where I downloaded it from as it had explanations for how to get the long s and such ect… and also, how do I get öäü and ß? thanks a lot your work is much appreciated

          • mike sagt:

            dieter are there any fraktur language packs? for windows?

          • Dieter sagt:

            Hello Mike,
            i am very sorry, but there are not any fraktur language packs for windows.
            With best regards
            Dieter

  6. Père Martin sagt:

    Monsieur,
    Nous avons en provenance de votre site de belles lettrines que nous souhaiterions utiliser pour l’édition d’un livre en français intitulé l’Imitation de Jésus-Christ. Auriez-vous la bonté de nous en donner l’autorisation.
    P Martin
    Traditions Monastiques
    21150 Flavigny-sur-Ozerain

    Herr,
    Wir von Ihrer schönen Website, möchten wir die Initialen für die Veröffentlichung eines Buches in Französisch zu verwenden mit dem Titel l’Imitation de Jésus-Christ. Möchten Sie bitte geben Sie uns die Erlaubnis.
    P Martin
    Traditions Monastiques
    21150 Flavigny-sur-Ozerain

  7. roux sagt:

    votre écriture est magnifique, je voudrais écrire un accostiche pour mon petit fils, mais je ne sais pas comment faire, pour faire ce texte

    Merci de bien vouloir me répondre

  8. Dwight sagt:

    I have been browsing on-line greater than 3 hours as of late, yet I by no means found any interesting article like yours. It is beautiful value enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made just right content material as you probably did, the web shall be a lot more helpful than ever before.

  9. Bill Roach sagt:

    Greetings Mr. Steffmann. I am an artist (non-professional), and I have been looking all over the internet for fonts to use in my publications and designs. I am a low income (budgeted) person – and free fonts that I can use that are ok for commercial projects (electronic and print publications, games, etc.), are very important to me.

    I discovered your font page at Typeoasis – and in my opinion – both yourself and Paul Lloyd are the only two typeologists / typographers that offer excellent quality letter types that seem to cover such an immensely wide range of historical eras and design periods. I am – however – very saddened sir – to find that such a fabulous artistic tool collection as yours, is relegated to only private uses. Your font packages do not seem to include a specific license agreement text file or document – and on many free font sites – they are listed as “COMMERCIAL USE ALLOWED”. This could cause others to mistakenly use your fonts in desgn projects that are commercial – resulting in serious legal consequences for them. Is there any way that you could somehow work with cybapee / Miss Heidorn at Typoasis to correct this situation?

    Thank you sir – Bill Roach, U.S.A…

    P.S. – I have made a few fonts myself – and the are free for all uses private and commercial. My fonts can be found at: http://www.dafont.com/bill-roach.d3814

    • Dieter sagt:

      Hello Mr. Roach,

      generally, all of the fonts are free for non commercial uses only to protect commercial font shops (Linotype, Fontshop etc.).
      But many of the fonts are not present by the commercials, in these cases i give the permission after single request.

      With friendly regards
      Dieter Steffmann

  10. Mr. Steffmann,

    I am a teacher of engineering technology at a high school in Georgia, USA. One of my students would like to use your font “Prism” in a promotional graphic design competition. The competition is administered by the nonprofit Technology Student Association. There are no cash r monetary awards. May we please have your permission to use this font?

    Sincerely,

    Michael Goltzer

    • Dieter sagt:

      Hello Mr. Goltzer,
      Your studends may use all of the fonts for free.
      Greetings to Georgia from a little village near Cologne in Germany.
      Sincerely,
      Dieter Steffmann

  11. I just like the valuable info you provide for your articles.
    I’ll bookmark your blog and check once more right here frequently. I’m
    reasonably sure I will learn plenty of new stuff proper
    here! Good luck for the next!

  12. Katharina Sachs sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffmann,

    ich habe Sie soeben über Fontspace entdeckt. Da ich augenblicklich an einem Kinderbuch arbeite und leider das Budget einer alleinerziehenden Mutter habe, suche ich nach kostenlosen Schriften. Bis vor kurzem dachte ich noch, mehr als einige zig gäbe es nicht an Schriftarten…Ich lerne in Sachen Schriften täglich dazu. Bei Fontspace habe ich mein Häkchen bei “commercial use only” gesetzt, so dass ich nur Schriften vorgeschlagen bekomme, die ich auch kommerziell nutzen darf. So dachte ich. Jetzt bin ich auf Ihre Homepage gegangen und lese, Sie geben nur ausnahmsweise Ihre Schriften gratis frei. Möglicherweise interessiert es Sie, dass ich nicht weniger als 9 Seiten Ihrer Schrifarten als kommerziell nutzbar ohne Kosten vorgeschlagen bekam. Es würde mich interessieren, was Sie dazu sagen.

    Mit freundlichen Grüßen,

    Katharina Sachs
    Autorin von “Scent of Rainbow”

    • Dieter sagt:

      Sehr geehrte Frau Sachs,
      Sie dürfen natürlich alle Schriften frei verwenden. Ich wünsche Ihnen bei Ihrer Arbeit viel Erfolg.
      Mit freundliche Grüßen
      Dieter Steffmann

  13. Dawn Marshallsay sagt:

    Dear Mr Steff man,

    I am a young writer trying to publish my first fantasy novel as an ebook with little money to spend on publishing. I’ve fallen in love with your Benjamin Franklin font and can’t find anything else like it. Would it be possible to use your font for my front cover?

    Many thanks,
    Dawn Marshallsay

  14. Seán Ó Séaghdha sagt:

    Dear Mr. Steffman,

    Like so many others here I’m writing to ask permission to use your fonts, but in the form of an electronic book (ePub). To do this the fonts themselves are included in the file which is actually a ZIP archive. It is possible to use font obfuscation to prevent readers from extracting and using the fonts, but unfortunately there are two competing standards which would require two different editions. In short, I would like to avoid it, but if you prefer to have the fonts obfuscated I’ll certainly do it.

    A second issue: the standard only mentions OpenType fonts and my reader only works with them. So, I would also need to convert TTF to OTF.

    A third issue: I would like to add some kerning to Goudy Medieval.

    The book would include a colophon listing the fonts included and crediting you as their creator. The text of the book is in the public domain and the book itself will be made available free of charge.

    Thanks for reading this rather wordy request.

    Seán Ó Séaghdha

  15. Iris Barnes sagt:

    Dear Mr. Steffman,

    +
    Thank you for the permission to use all of your fonts for the Hays-Heighe House at Harford Community College (I apologize for the repeat, but the college needs your response to my request to come to this, my work e-mail address.) Just to refresh your memory: Although you already granted Harford Community College the full use of all of your fonts for an exhibit and its related pieces, I am making another formal request using my work e-mail address so that your response is sent to irbarnes@harford.edu.
    Again, thank you so much.
    –Iris Barnes
    Coordinator, Hays-Heighe House

  16. Herr Steffmann,

    Hallo! I am Loren Dempsey, a young writer working on self-publishing a series of fantasy books. At this current moment, I am making a map of the lands in the book that I plan to use in the published version of the book once I get to that point. I humbly request the use of your Rosemary font to that end. Coincidentally, this font shares its name with the main character.

    Thank you for creating such a beautiful font.

    -Loren J Dempsey

  17. Christine Gerdvall sagt:

    Dear Mr. Steffmann
    I would like to ask if I could use your font Cloister Black or Old London for a christmasconcert in our church in december. I will make a concert poster and your font should be perfect for it.
    Christine Gerdvall, Sweden

  18. Tuncay Celik sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffmann,

    ich arbeite an einem Online- Produkt-Konfigurator, für den ich Fonts benötige. Für diese Art der Anwendung geben die größeren Hersteller, ihre Fonts nur gegen Webserver-Lizenzen heraus, die jedes Jahr eine sehr hohe Gebühr kosten. Auf Grund meines eher kleinen Budgets kommen diese Lizenzen für mich nicht in Betracht und ich bin auf der Suche nach Fonts, welche ich auch für kommerzielle Anwendungen kostenlos verwenden kann. Meine Frage an Sie ist, ob ich Ihre Fonts für dieses Projekt verwenden kann.

    Mit freundlichen Grüßen
    Tuncay Celik

  19. Jessica sagt:

    Dear Mr. Steffmann,

    I am a homemaker, personal blogger, graphic designer, and Young Living Essentail Oils Independent Distributor. I am requesting your permission to use your fonts to create graphics, flyers, digital downloads, and other such items that may help me to earn a small income for my family. Any time I would use them for something that may directly bring income, I will be sure to credit you as the source for the font design. You have created some very unique and beautiful fonts and I would greatly appreciate you allowing me to use them. The main fonts I am interested in using are: Quentin Caps, Marketing Script, Roman Antique, Forelle, and Honey Script. Thank you so much for creating these fonts and for considering my request.
    Sincerely,
    Jessica Pugh

  20. Misael sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffemann,

    Ich bin der Vorsitzende einer gemeinnützigen Gesellschafts in einen kleinen Stadt in Südamerika, das aus Welsch-Südtiroler am 19. Jahrhundert gegründet war. Das Ziel unserer Gesellschafts ist der Erhaltung der Tiroler Kultur in unseren Dorf. Mit Ihrer Erlaubnis möchte ich Ihre Schrift “Grusskarten Gotisch” in unserer Website und Dokumente verwenden.

    Herzlichen Gruss,
    Misael

  21. Matthew sagt:

    Hello Mr Steffmann

    I am a sole trader metal artist (blacksmith). I really love two of your fonts (Cardinal and Moderne Fraktur) and am wondering if you would permit me to use them for my new ‘front of shop’ sign (hand made by me) and possibly for the headings on: my new website, quotes and invoices. Of course, I am more than happy to credit your fine font designs on my website with a link back to your website. Please let me know what is possible with regard to using your fonts for these purposes.

    Best regards,
    Matthew St George

    • Dieter sagt:

      Hello,

      You may use all fonts for free.
      Best regards
      Dieter Steffmann

      • Matthew sagt:

        Thank you so much Mr Steffmann – this is very generous of you.

        I apologise for having to write my message in English. I don’t speak German and I now see that the Google translation was a little odd in places. Never mind – thanks again!

        All the best,
        Matthew St George

  22. Megan sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    I am a new mother trying to start a photography studio out of my home in order to stay home with my new baby and still have a small income. I absolutely love your Honey Script font, and would like to request permission to use it on my business cards, thank you notes, website and other documents.

    With thankfulness,
    Megan McKenzie

  23. Hello. Thank you for the Schwabacher font. We are trying to reproduce a look similar to an old (1679) document printed in Wein. Your font is very close to it. We do not have much experience with “Gothic” fonts, but I think I have discovered that if I type “\”, that we get the tall (long?) “S” symbol. The problem is that the space after that character is too much. We can laboriously re-kern each pair, but before we so, I will ask: Perhaps we are doing something wrong?

  24. Dear Mr. Steffmann,

    I am a freelance book designer working on a series of poetry books aimed at 7-11 year olds, for a UK educational publisher. Would it be possible please to feature your lovely font ‘Cardinal’ for a poem title within one of the books? The poetry books will be used in primary schools.

    Kind regards,
    Lorraine

  25. Francesca sagt:

    Hallo Mr. Steffmann,
    I’m a young archaeologist and recently I have been interested in photography of landscapes and historical monuments. I discovered your fonts and I do really like them, in particular the one named Honey. I would like to request your permission to use your font in some of my creations, like greeting cards and other documents with my photos. Now this is not my job, but I hope maybe one day it will be more than a hobby.
    Thank you for your attention and your work,
    Best regards
    Francesca

  26. Dukom sagt:

    Hello Mr. Steffmann

    First of all, I would like to say thank you for huge and admirable font collection.
    It has been inspiration and help to many people.
    I am somehow starting freelance work of designing art and logos,
    and would like to ask for your permission on using some of the fonts for this purpose.
    Thanks for all your work, and all the best in life.

    Regards
    Dukom.

  27. Tobias sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffmann,

    Als erstes mochte ich für diese vielen wunderbaren Schriften danken und Ihnen ein frohes neues Jahr 2014 wünschen.
    Als zweites würde ich gerne für ein Theaterprojekt meiner Schulklasse im Namen meiner Mitschüler um die Erlaubnis fragen ihre Schrift Iglesia auf einem Plakat zu verwenden.

    Herzliche Grüsse
    Tobias Margiani

    • Dieter sagt:

      Hallo Herr Margiani,

      vielen Dank für Ihre Neujahrsgrüße und für ihr feedback. Natürlich dürfen Sie alle schriften frei verwenden.
      Mit freundlichen Grüßen
      Dieter Steffmann

  28. NemanjaZ sagt:

    Hallo Mr. Steffmann,
    I am (Nemanja Zdravkovic) photographer and i start with stock photography, i like your fonts and i want to use one of your font (Honey screept) on my (few stock photos), just to put on photo (some txt), and would like to ask for your permission on using (Honey script) for this purpose.
    PS: I apologize for the bad English.

    Merry Christmas and Happy New Year
    All the best
    Nemanja Zdravkovic

  29. Andrea Bosiger sagt:

    Greetings Mr. Steff,

    I am working on a vintage t-shirt design that uses Campanile font. It’s for a company that produces t-shirts for non-profit organizations. In which case 25% of the sales of the shirt goes back to the non-profit organization. May I use Campanile for this project?

    Thanks so much,
    Andrea Bosiger

  30. Andy sagt:

    Mr. Steffmann,

    Greetings from California! I am a recent college graduate with a degree in graphic design. I am new to the work force, and as such free fonts are my bread and butter.

    I discovered your “Campanile” font a year or so ago and have used it in a few class and personal projects, but now I have a client who fell in love with it when I presented it with my design for her new logo. She is a psychiatrist who runs her practice out of her home. My logo joined with your font would feature most prominently on her business cards (as well as greeting cards and CD covers that only current clients receive). I would say that she qualifies as a small business, which leads me to consider her a commercial client.

    Since your fonts are technically only free for personal use, I was wondering how I would go about receiving permission to use “Campanile” for this commercial project. Thank you in advance for any help you can provide.

  31. Shelley Aakjaer sagt:

    Dear Mr Steffman,

    Greetings from New Zealand. I am a stay at home Mother, who designs one off fabric items such as cushion covers to earn a little money in my spare time. I was wondering if I might have permission to use your lovely Honey Script font for the main word on the front of my personalised cushion panels, which I print to fabric?

    Thank you for your time and consideration. I do appreciate it.

    Kind regards
    Shelley Aakjaer

  32. F.B. sagt:

    Dear Mr. Steffmann,

    Your fonts are absolutely beautiful! Thank you so much for all this brilliant work!

  33. Amy Scullion sagt:

    Dear Mr.Steffman,

    I have a small little business creating papercuts and love your beautiful fonts. How would I go about getting permission to use a couple of these commercially please? It is only me and currently not making much profit at all.

    How much also would it cost to use them?

    Many thanks for your time

    Amy Scullion

  34. Brett sagt:

    Dear Mr. Steffman:

    I am producing posters and apparel for commercial use and would love to use your great PRSIMA font. Would you give me permission or grant me a license to do so? I am happy to credit you for your fine work.

    Best regards,
    Brett

  35. Lucia Garcia M. sagt:

    Dear Mr. Steffman:
    I am a housewife and a graphic design student about to graduate. I request your permission to use your beautiful fonts for my portfolio, business card, website, and related items that will help me to promote my work and earn an income. I would like to use: Marketing Script, Roman Antique, Forelle, and Honey Script if possible. Thank you so much for your help.
    Sincerely,
    Lucia Garcia M.

  36. Omar sagt:

    Hi Mr Steffman!

    Greetings from Mexico! It is an honor to write. I wanted to ask if its possible to use typography “Honey Scrip” to the realization of a logo of a Civil Association nonprofit?

    a hug

  37. Silvia Bechtl sagt:

    Hallo Herr Steffmann,

    ich würde gerne die Schrift “Forelle” für ein Logo meines Kosmetikstudios verwenden.
    Dieses Logo würde auf sämtlichen Werbematerial verwendet werden, auch auf meiner Homepadge.
    Sind Sie damit einverstanden?
    Finde leider keine Schrift die mir gefällt außer Ihrer und mein Budget ist leider begrenzt um eine Schrift zu kaufen.

    Mit freundlichen Grüßen
    Silvia Bechtl

  38. Blake Taylor sagt:

    Dear Dieter Steffmann,

    Thank you so much for creating the wonderful Old London font. This has been an inspiration and a gift to find. I have used it on a project I am currently working on. A digital newspaper, with the goal of bringing advancements to digital typography and distribution of media and more diverse and accessible journalism.

    You can find a screenshot of the font’s use here, https://raw2.github.com/blakefrost/newstime/master/screenshots/2014/02/01/12-10-39.png, and I would like to request your permission to use the font in a commercial capacity, should the need arise.

    Currently, all the use is open and free for anyone to take from, but I do plan on forming a humble business or non-profit to help push things along, and for that I seek your permission.

    Thanks in advance for your consideration and time.

    Your’s truly,

    Blake Sebastian Taylor

  39. Elisa sagt:

    Dear Mr. Steffmann,
    I am a young Italian graphic that recently, and with some difficulty, started this business for passion and to help her family. I love your font “Sesame” and I would use it for the web site I am preparing for a friend of mine for a vacation home here in Florence. Can I do this? If so, I specify that I will mention you in the credits (the site, still under construction, is http://www.casagordigiani.com).
    Thanks anyway for your attention and good luck with your beautiful fonts!
    Greetings from Florence,
    Elisa

  40. Rebecca Ligtenberg sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    Thank you for sharing your fonts! I would like to request permission to use your fonts in my business, creating displays using words and images which people may use for home decor or as greeting cards, etc. My intention is to sell finished designs through my blog and a shop on etsy.com May I use your fonts for this purpose?

    Thank you very much for considering my request!

    Rebecca

  41. Tobias Jakob sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffmann,
    in Anbetracht der vielen Anfragen zu Ihrer Schriftsammlung traue ich mich kaum ebenso nach “kommerzieller Nutzung” ihrer Schriften zu bitten.
    Wir sind Glasgraveure mit einem kleinen Webshop und möchten unser Sortiment um
    Gläser mit gravierten Initialen erweitern.
    Über eine Antwort würde ich mich sehr freuen,
    viele Grüße,
    Tobias Jakob

  42. Liliane G sagt:

    Hi Sir,
    I work for a non-profit organisation that promote local artists and i’d like to use your “Gabrielle” font inside the annual diary we produce. Is it possible? I’m a little confused about the limitations. Thank you!

    Continu your inspiring work! :)
    Liliane

  43. Shaunna Heinbach sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    Thank you for sharing your fonts! I would like to request permission to use your fonts in my business, I make finished home décor items to sell on etsy.com I would love permission to use your fonts for this purpose.
    Thanks Shaunna

    Thank you very much for considering my request

  44. Greetings from Hong Kong!

    Thank you very much for making the fonts available for personal use. I am self-employed trying to write a mathematics typesetting app for mobile phone using android. The beta-testing and first public release will most likely be free of charge. I am considering bundling the app with fonts other than those typically used in mathematics to make it look more interesting. As the app is free and I am having a very tight budget, could I have your permission to use your font free of charge. If permission is kindly granted, I will notify you about the app’s release.

    If the app is not free and your fonts are included, I need, of course, to seek your permission again.

    With best wishes,
    Kwanleung Tse

  45. Nicole Lyons sagt:

    Mr Steffmann,

    I absolutely love this font and was hoping you would permit me to use it on my website as a header. The website is a local information website and will be monetized through advertising. I would be happy to include a link to the font in my footer in exchange for your permission to use it throughout the site.

    Thank you for letting me know!
    -Nicole

  46. Guillermina sagt:

    Dear Mr. Steffmann,

    I would appreciate if you could send me your conditions for use of one of your fonts (Honey Script) in a logo for a local business.

    Thanks again and awaiting your reply.

    Best regards,
    Guillermina

  47. Orna Loughnane sagt:

    Hello Mr Steffmann,
    I wish to use your font Nougat in a variety of platforms/mediums including embedding your font into ebooks. Can you send me any information re permission/costings for the relevant commercial licence or equivalent?
    Many thanks
    Orna Loughnane

  48. Johnny sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    I love your work! I was wondering if could use one of your fonts as the font for my clothing line logo? Is it possible to purchase that legal right??

    Best Regards

    Johnny

  49. Pontus Gustafsson sagt:

    Greetings Mr. Steffmann,

    I am currently writing my bachelor thesis about atmospherics online and are therefor writing about fonts. I have also created a mock-website through wix.com and found your font Holla there. Is it okey if I use it for my thesis project? Furthermore, would you say it is a script font or an antiqua?

  50. Serena Shiel sagt:

    Would I be able to use your ‘Cardinal’ font for a book I’m writing? I want to use it as the title font for the front cover. I would be selling the book (though probably not more than 20 copies or so). Thank you!

  51. Sehr geehrter Herr Steffmann,

    Ich habe Ihre Schrift “Gotenburg A” über das Buch “Fraktur mon Amour” erhalten und für meine typografische Bachelor Arbeit am Prague college verwendet, da es sich zunächst einmal nur um ein privates Projekt handelte. Nun möchte ich aber meine Arbeit beim diesjährigen ISTD Wettbewerb einreichen und möchte daher noch vorher abklären ob Sie damit einverstanden sind. Das ganze Projekt ist nicht im kommerziellen Sinne konzipiert. Einen Geldpreis gibt es nicht und Sie werden selbstverständlich namentlich als Urheber der Schrift erwähnt.

    Hochachtungsvoll,

    Markus Fabich

    • Dieter sagt:

      Sehr geehrter Herr Fabich,
      Urheber der Gotenburg bin nicht ich sondern Friedrich Heinrichsen, der die Entwürfe zum Schnitt für die Schtiftgießerei D. Stempel AG, Frankfurt am Main, geliefert hat. Ich habe den Font lediglich digitalisiert und den PC-Zeichensatz erstellt.
      Mit freundlichen Grüßen
      Dieter Steffmann

  52. Guilherme sagt:

    Hi there! What an amazing font designer you are. I don’t speak german, so i hope you understand. Your jobs are really nice. My favorite by now is “honey script”, so i was wondering if you could kindly give me commercial permission to use it to design a new logo for a friend of mine. The font is perfect for what she wants. Plus, i would like if i can make little changes in some parts. To be honest, i want only to use honey script as inspiration to make her logo. If that can’t be done, at least can i use it to design the logo? Thanks a lot and congratulations from Brazil for your works.

  53. yousif alqattan sagt:

    please I need to know what can I do for you after using your font for commercial use, because I did it already.

    with my regards

  54. Lisa Q. sagt:

    Hi,
    I work at the ad agency, and we’d like to use your Fenwick Woodtype font and your Beckett font for commercial use on posters and prints ads for one of our clients who specializes in sports entertainment and news. Please let me know if we can use these fonts with your permission for free, or if not, how much would it be to license these fonts. Can you confirm that these fonts do not infringe upon anyone else’s copyrights or trademarks?

    Thanks,
    Lisa

  55. Hello Dieter,

    Can I please use one letter (the D) of your font Olde English for my logo? To be used in the header of my site and some promotional materials like bookmarks and postcards for my first self-published novel.

    Beautiful work!

    Thank you,

    Dayana Stockdale

  56. Mai sagt:

    Dear Mr. Steffmann,

    Thanks for your beautiful fonts to share.
    I’m a quite new web designer from JAPAN.
    I would like to request permission to use your fonts “Campanile” in my banner design
    which is a competition.
    Your fonts are really beautiful! So If you allow me to use yours,
    it will help me so much to promote my work.
    Thanks for reading.

  57. Marion de Lauzun sagt:

    Good Afternoon Mr Steffmann,

    Thank you so much for your work. I love your fonts, especially Fancy Card Text.
    I’m a young french self-taught graphic designer.
    I would like to use some of your fonts for typographic illustrations that I will (try to) sell. I will use more than 50 different fonts on each poster so your fonts will only represent a small part of the poster.
    Will that be okay? Otherwise I will be happy to pay for a commercial licence.

    Best regards from Paris,
    Marion

  58. Dennis Christie sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    I am an Illusionist and wanted to use your fonts on my business cards as well as some other material I wanted to see if I could get permission from you as it would be for business purposes. Thanks so much.
    Dennis Christie

  59. steven zane sagt:

    Dear Mr Steffmann,

    First, thank you for your beautiful collection of type fonts. As a long time book collector & student of typography I was excited to run across your work on the internet. With a world now awash in type faces it’s truly refreshing to see a professional such as yourself at work creating carefully crafted type. The fact that your fonts are “free” is truly a blessing. With that said, as a professional designer I feel your work is well worth paying for.

    My brother-in-law asked me to design a card for his band. It’s called Diving Buffalo and I found and used your font Circus Ornate. First I would like to ask your permission to use this font for his business card and promotional material. Second I would like to ask for a little help as to why I cannot print your font. When I go do distill my design as a PDF I get an error message telling me the font did not embed properly. I’ve downloaded several versions of Circus Ornate and get the same message each time. I’m on a Mac running OS 10.6.8. Any help would be greatly appreciated.

    Best regards,

    Steve Zane

  60. Mr Steffmann,

    I’ve come across one of your fonts on dafont.com that would be beautiful in a logo I’m creating. I was wondering if there is a price I can pay you so I can have this font available for professional use. The specific font I’m looking at is Gabrielle. Thank you!

    Sincerely,
    Christina Pesendorfer

  61. Dear Mr. Steffmann,
    I am doing layout for a reprint collection of Lovecraft’s favorite stories. The original printing used Goudy Initialen at the beginning of each story. I am having to recreate the original .pdfs in InDesign and the font will not embed: I wondered if you have any suggestions. I also see on your site that the font is not free for commercial use as I had been informed. May we have permission to use the Goudy Initialen font?

  62. Frank sagt:

    Hallo Herr Steffmann,

    Danke. Es ist fein, dass Sie Ihre Arbeiten zur Verfügung stellen

    Für kleine Firmen, Verwandte/Freunde, Schule und Vereine erstelle ich gerne Webseiten/Flyer. Für ein Dankeschön, zB Tausch gegen ein Mittagessen oder falls es sein muss, damit sich niemand weiter verpflichtet fühlt, kleine Spende.
    Nun möchte ich Sie darum bitten, dass ich auch dabei Ihre Schriften usw. kostenlos nutzen darf. So oder so setze ich selbstverständlich Links zu Ihrer Webseite und das tolles Angebot.

    Viele Grüße von der Küste
    Frank

    • Jenni sagt:

      Dear Mr. Steffmann,

      I am a graphic designer in a small office in a finnish advertising company. May I use your wonderful Marketing Script font for free to advertise a company that sell books, paper items, pencils ect? I am going to make a school-themed magazine, posters and some illustration for web. Your font would be just perfect!

      With best regards
      Jenni

  63. David sagt:

    Dear Mr. Steffmann,

    I had a logo design for my small online business and after doing some research and finding this site I see that the 100% license is for personal use only. I would love to use the Old London font for my Logo name as it is the exact font I was looking for and was hoping to get your permission as I do not want to use it without your ok.

  64. Jewel Pease sagt:

    Dear Mr. Steffmann,

    I love your fonts and have used them in my personal scrapbooking pages for some time.

    I am now starting a business to design and sell scrapbook kits for people who create their own memory scrapbooks digitally. These kits include titles, words, phrases and alphabets for them to use to create their scrapbook pages.

    I was wondering if it would be acceptable to use your fonts for this purpose or what arrangements would be needed.

    Thank you,

    Jewel Pease

  65. Herr Steffmann, Wie gehts! I would like to use Goudy Initialen in the Mass program for a priestly ordination. This qualifies as a private use, no? Nothing sold. May I have your permission to use it on the cover only, one time only, and if so, then, how shall I create a pdf so that I might print the programs? I have designed the Mass program in InDesign. Vielen dank!

  66. Emily Sucherman sagt:

    Mr. Steffmann,

    I work for a music/entertainment/dining/nightlife magazine called Where Y’at. We are located in New Orleans, Louisiana. I am a graphic designer and am working on redoing part of the magazine layout. Your font named Louisianne is absolutely perfect for this upcoming issue and is also one of my favorites. May I have your permission to use it? This would be for commercial use. Please get back to me as soon as possible.

    Thank you,
    Emily

  67. Renate Snipes sagt:

    Mr. Steffman,

    I am creating a personal planner to you and love your Marketing Script. I would like to use it in my planner. It would be for commercial use ….could I have permission to use it? Whether I just need permission or a place that I can send you a fee for the use of this font…. Thank you so much…..Renate Snipes

  68. Jordan Lagana sagt:

    Mr. Steffmann,

    I am in the midst of starting up a production company that is focused on creating content for the web, audiobooks, and other forms of media. We were hoping that we could use your Royal Initialen font for the capital letters of our name- “Royal We Company”- which would appear in our videos, on our website, and so on. What steps can we take to use the font commercially?

    Thank you for your time,
    Jordan Lagana

  69. Sean sagt:

    Hi Sir,

    I really love your Titania font and would love to use it on my book cover design I am working on. The book will be published at the end of the year. What are your terms regarding this matter. Thanks

  70. Cörd Iger sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffmann,

    wie in unserem E-Mail-Verkehr erklärt, schäme ich mich immer ein bisschen, wenn ich etwas kostenlos bekomme, obwohl ich im Designbereich selbst sehr oft auf diese Art und Weise arbeiten muss und dies auch für Personen mache, die sich eine Agentur einfach nicht leisten können; und von denen gibt es leider zunehmend mehr. Ich denke, die meisten Leute wissen, weshalb das so ist. Wenn nicht wirklich, dann wenigstens instinktiv.

    In diesem Zusammenhang danke ich Ihnen nochmals für die so zur Verfügung gestellte Eigenleistung und die Freigabe der von Ihnen digitalisierten Fonts, die sonst langsam verloren gehen würden. Somit ist Ihre Leistung auch eine kulturelle.

    Immerhin habe ich einige dieser Fonts schon käuflich erworben und feststellen müssen, dass es bei Überprüfung der Fonts immer wieder Probleme mit der einen oder anderen Tabelle gegeben hat. Die Fonts, die ich von Ihnen hier downgeloadet habe, haben allerdings alle mit Bravour bestanden. Gratulation auch dazu!

    Weil es offensichtlich große Unterschiede bezüglich des Aussehens von Buchstabenausführungen bei besonders der professionellen Umsetzung gibt und diese im kommerziellen Bereich hier von einigen Postern schriftlich angesprochen worden ist, hoffe ich zur Aufklärung folgenden Link setzen zu dürfen: TYPOLEXIKON: Bitte klicken!

    Hier wird zwar Abhilfe geschaffen, viele Fragen bleiben trotzdem, wie zum Beispiel: Betrifft die Bezeichnung T1, die bei einigen Ihrer Fonts anzutreffen ist eine otf-Datei oder handelt es sich auch dabei um tt-Schriften? Oder: Manchmal wird auf einigen Seiten erklärt, dass tt-Schriften od, otf-Ausgaben den persönlichen Geschmack betreffen, wie jemand gerne arbeitet. Beim oben angeführten Link erklärt man uns aber, dass tt-Fonts nur für den Bürogebrauch gut genug sind und für Druckereien nur otf-Ausgaben verwendbar seien. Im Fontblog habe ich das allerdings wieder anders wahr genommen.

    Vielleicht erklären Sie ihren Lesern, wie es vonseiten eines echten, gelernten Schriftsetzers beurteilt wird: Sind Ihre Schriften dann auch für Offset-Maschinen anwendbar oder nur für den Officegebrauch in Verbindung mit nur digitalen Druckern?

    Vielen Dank nochmals für Ihre Leistungen am Allgemeinwohl bezüglich der schriftkulturellen Gestaltung

    Cörd Iger

    • Dieter sagt:

      Bei T1-Fonts handelt es sich um “Postscript Type One Fonts”. Die Postscript Type One Fonts waren noch vor den True Type Fonts der Standard für Mac, O/2, Unix, Amiga, (hier eigentlich die Intellifonts) und plattformübergreifend für graphische Anwendungen allgemein. Microsoft versuchte dann mit den True Type Fonts ein eigenes Format zu etablieren. Später einigte man sich wohl auf einen neuen gemeinsamen Standard, das Open Type Format. Für Windowsbenutzer ist es eigentlich ziemlich schwierig, T1-Schriften (2 Endungen: .pfm und .pbf) zu installieren. In der Regel benötigte man bis zu Windows 7 eine spezielle Software von Adobe, den ATM (Adobe Type Manager).

      Aus meiner Sicht bestehen heute keine qualitativen Unterschiede, ob man TTF oder OTF verwendet. Meine Druckerei vor Ort arbeitet seit Jahren ausschließlich mit TTF und verwendet heute in der Regel das PDF-Format. Dafür müssen die jeweiligen Fonts aber “einbettbar” (embedded) sein. Diese Einstellung kann beim Erstellen der Fontdateien vorgenommen werden. Probleme tauchen dann auf, wenn andere “Fontverteiler” Fonts z.b. von T1 nach TTF konvertieren und das Embedding nicht implementieren. Diese User wenden sich dann in der Regel an mich, weil sie meinen, die Fonts seien kopiergeschützt.
      Daher besser bei den hier im Blog angegebenen Links runterladen.

  71. Cörd Iger sagt:

    Vielen Dank für Ihre schnelle Antwort, die nicht nur Aufschlussreich (gewesen) ist, sondern auch noch ermutigt. Diese Problematik hat mir schon fast den Spaß verdorben, zumal es mir so vorgekommen ist, als ob mit dem Computer alles noch komplizierter geworden wäre. Der Link oben – in meinem ersten Text – hat mich in diese Meinungsrichtung geleitet.

    PS: Korrektur einiger Kleinigkeiten in meinem ersten Anschreiben:

    Das Eigenzitat werde zur besseren Verständlichkeit um ein Komma erweitert: …ung T1, die bei einigen Ihrer Fonts anzutreffen ist, eine …

    Und:

    ändere man in: … Schriften od. otf-Ausgaben …

    PPS: Das hat man davon, wenn man direkt ins Eingabefeld schreibt und sofort sendet.

    • Cörd Iger sagt:

      Ist ja klar gewesen: HTML 5. Deshalb sind beim Zitieren wieder Teile verschwunden, die ich aber nicht korrigiere (Spam!). Ich schreibe ja noch blockquote und schließe mit einem slash und blockquote. Hier habe ich offensichtlich den Abschluss nicht verstanden. Werde mich mal um die neueren Befehle kümmern müssen. Muss auch da mit neuerlichen “cite” in der Klammer geschlossen werden?

      Egal, zum Thema: Wie im Mail geschrieben, gibt es mit der “DSFetteThannhaeuser” einige Probleme. Da ich mehrere Versionen dieser Schrift in Blogs gefunden habe, die mit Ihnen in Verbindung zu stehen scheinen oder dies auch tun, stelle ich mir die Frage, ob beim 2012er-Modell dadurch ein Unterschied zu den früheren erkennbar ist, dass, drückt man die Space-Taste, in der Vorschau rechts neben den Buchstaben einige Punkte festzustellen sind. Was bedeuten diese? Nicht einzubetten in ein PDF sind schließlich alle Versionen.

      • Dieter sagt:

        Da mich die Anfragen von usern, die konvertierte Fonts bei DAFONT oder sonstwo heruntergeladen habe, und sich dann bei mir regelmäßig über einen angeblichen “Kopierschutz” beschwerten, habe ich die Fonts alle einzeln nochmals überprüft. Bei allen Fonts mit dem Prefix DS ist “Embedding allowed”. Sollten bei bestimmten Anwendungen trotzdem Probleme auftreten, bitte im Zweifelsfall den True Type Font installieren und den Open Type Font deinstallieren.
        Die DS-Fonts haben in der Regel auch einen erweiterten Zeichensatz (Freefont) mit zahlreichen Ligaturen.
        Bitte verschonen Sie mich bitte mit Anfragen, warum einzelne Fonts Probleme bereiten. In diesem Fall empfehle ich Ihnen, auf gewerbliche Fonts zurückzugreifen. Alle bei mir vorhandenen Fonts sind für eine Fontgröße zwischen 6 (ggf. 5) Punkt und 72 Punkt optimiert! Wenn man Fonts über diesen Bereich hinaus vergrößert oder verkleinert, können sich naturgemäß Darstellungsprobleme ergeben. Das hat aber ausschließlich mathematische Gründe. Erwarten Sie jezt von mir aber keine wissenschaftlich Erklärung sondern belegen ggf. einen Leistungskurs Mathematik.

  72. Vicky sagt:

    Dear Mr Steffmann

    I am a graphic designer and your font Honey Script is PERFECT and would really like to use it for a showcard I am designing. It is for a fashion company and it is a showcard for trousers shapes for commercial use. Please can I have your permission to use this font?

    If you could get back to me as soon as possible that would be great.

    Thank you very much

    Vicky

  73. kwithy kat sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    Your fonts are absolutely beautiful, evocative of ancient times. I’d love to use your “Becker” font for a (commercial) t-shirt design, with your permission of course. I’d also like to know your price if it is not free. Thank you, I’m very inspired by your work.

    Best wishes,
    kwithy

  74. Kelly sagt:

    Good evenng Mr. Steffmann,

    I am a personal blogger and small business owner. With your permission, I would love to use your lovely font, Honey Script, to create graphics, flyers, digital downloads, and other similar items. I would be sure to credit you as the source for the font design any time I would use them for something that may directly bring income. You have created beautiful fonts, and are certainly talented.

    Thank you,
    Kelly

  75. Hello Sir,
    We are a French association aiming at promoting the ecology and we would like to use your typo Benjamin Franklin for one of our publications. We work non-profit. Could you give us the authorization to use this typo?…
    Thank you for your answer, very cordially,
    Corinne Soustiel

    Guten Tag sehr geehrter Herr,
    Wir sind ein französischer Verein, der zum Ziel hat, die Ökologie zu befördern und wir benutzten Ihren typo Benjamin Franklin für einen unserer Veröffentlichungen gern. Wir arbeiten an nicht erträglichem Ziel. Könnten Sie uns die Genehmigung geben, diesen typo zu benutzen?…
    Danke für Ihre Antwort, sehr herzlich,
    Corinne Soustiel

  76. Cinnamon Bair sagt:

    Greetings!

    I work with Civilizations in Contact, a small UK-based charity. We recently did an immersive education project about Britain’s Viking heritage with 300 local schoolchildren, and we’re now creating a website that we hope will inspire teachers to try the same immersive techniques in their classrooms.

    We found your Viking typeface on 1001Fonts, and we were hoping to use it on our website. May we convert the original True Type font file into .eot, .svg and .woff versions for the website?

    Many thanks for your talents!

  77. Ane Ava sagt:

    Hi,
    Mr Steffman, Hope your well.

    I’m a first time publisher of a childrens book online ( Amazon/kindle e.t.c), and having seen your variety of fonts which are all so lovely ( I can’t decide).
    I would like to ask if I could please use them in my book and mostly for the use of the ‘Chapter’ headings.
    It would be much appreciated.
    Kind regards
    Ane Ava

  78. Miles Harrison sagt:

    Dear Dieter,

    I would like to use your font for a product label I am doing. Is there a price I may use the font commercially for, or do you only want it to be used for private uses only?

    If you can please let me know by email,

    Thank you,

    Miles

  79. Olga sagt:

    Dear Mr. Steffmann,

    I am a jewellery designer and I absolutely adore your Romantiques font. I have found link on fontspace.com where it states ‘commercial use allowed’ however I would like to ask your permission personally. I am planning to make series of necklaces cut in acrylic using this font. I would give credit to your designs in every listing as frankly I think there are worth shouting about!
    Please let me know if you are happy for me to use the font.
    With kind regards,

    Olga , missJdesigns

  80. Hello Mr. Steffman,
    I am an independent hand draped couture clothing designer.
    I work one on one with clients to hand drape and sew wedding dresses and special occasion dresses for them.
    I am just launching my second website, with which I hope to elevate my web presence and brand identity a bit from what people know me as, which is a designer who works almost exclusively with repurposed vintage materials, (which you could see on my old website: http://www.urchinredesign.com) to a new site which I am building under my name: http://www.soniakasparian.com .
    I ran across your free fonts while looking for typography to adapt into my name for my site (and for a local fashion show that was asking for my logo…which of course I don’t have, as I’ve never needed one) that I thought associated with the feel of where I hope to take the clothing. ( I don’t currently have labels or other collateral since everything is hand made and I don’t have plans to mass produce)
    I ran across your Morgan font, which I really like quite a bit.
    It’s strong, and graphically satisfying, yet lyrical.
    I found out after laying out the typography that although its free, its not for commercial use. Is there any possible way to allow its use for commercial use?
    I dont really have a source for funds, which is why I was looking for free fonts to adapt….
    Please feel free to take a look at my two sites, see what you think, and let me know if that would be possible.
    Best regards,
    Sonia Kasparian

  81. Suzanna Wittpenn sagt:

    Dear Mr. Steffmann,
    I discovered your lovely font Honey Script on dafont.com.
    Is it permissible to use the font for titles in a catalog that I am designing for a client?
    The catalogs are for promotional use only and not for sale. I would be happy to provide a credit/attribution for the use of the font. May I have your permission to download and use the font for this project?
    Thank you,
    Suzanna

  82. Suzanna Wittpenn sagt:

    Hello Mr. Steffmann,
    I adore your Honey Script that I found on dafont.com.
    I’m currently working on a 24 page catalog for a client and I wanted to ask your permission to download and use Honey Script for some titles in the catalog. The catalog is a sales tools for a jewelry line and not something that will be for sale. Is it OK to use your font for this purpose? We would be happy to provide your name in the catalog as well for proper attribution. Can you email me and let me know?
    Thanks kindly,
    Suzanna

  83. Cörd Iger sagt:

    Ich hoffe, Sie haben nichts dagegen, wenn ich Ihnen mitteile, das bei allen Verve-Schnitten die Nachbreite des i sowie des z nicht in Ordnung sind. So wird der dem I folgende Buchstabe auf das I draufgelegt was beim Z ähnlich ist, aber dann doch nicht so arg ausfällt.

  84. Wade Lewellyn sagt:

    Greetings, Mr. Steffmann,

    I’m nearing completion of my first novel and plan to sell it without a formal publisher as an ebook in October. As I was looking for inspiring fonts for the cover art, I found your Cardinal and Cardinal Alternate fonts on dafonts.com. I love both of them! May I have your permission to use them for the title and by line?

    Respectfully,

    Wade Lewellyn

  85. Hi,

    I work for a non-profit company that engages in educational, social and charitable activities in Australia.

    I wanted to know if you allow usage of your font for non-profit purposes?

    sincere regards,

  86. Melanie Van sagt:

    Dear Mr. Steffmann,
    I am apart of CREATE, a youth-run non-profit art organization. CREATE works closely with my town’s cultural plan to promote and unify youth through various forms of art.

    I am requesting your permission to use your fonts to create logos, graphics, and flyers that will be used to promote the events we will have throughout the year.

    I would greatly appreciate you allowing us to use them. Thank you so much for considering my request!

    Sincerely,
    Melanie Van

  87. Vanessa Donaghy sagt:

    Hello,

    I’m a student and trying to create a startup for my sewing. I would like to use your Honeyscript font as part of my logo. How much would it be to use this font?

    Thanks,
    Vanessa

  88. Dear Mr Steffman,

    Firstly, apologies, I have no German, only English. Like everyone else I’ve fallen a bit in love with your work and am seeking your permission to use it – in my case, your Romantiques type :).

    I am hoping to build a career in illustration and have recently finished my first ebook. Your Romantiques type works beautifully with my aesthetic and story themes. I found it on ‘1001 fonts’ where it is marked as ‘free for commercial use’ and the licence information indicates that it is ok to use in a commercial context, however when I read about you, you state clearly that your work is not intended for commercial purposes.

    It is because of this discrepancy that I write to seek your clarification/permission on the use of Romantiques for a commercial purpose and if permission is granted, your advice on how I may credit your work :)

    Kind regards
    Kate Churchward
    Melbourne, Australia.

  89. Sinise A. Woods sagt:

    Hello Mr. Steffman,

    I’ve seen your work on DaFont.com and all sites similar to it and they say the fonts can be used privately. I would like to use the honey script font for a logo that I’m designing. I wanted ask before I used it. So if you can get back to me as soon as possible that would be great.

    email: esinieleira@gmail.com

    Thanks in Advance!

  90. Derek Plumb sagt:

    Hello Mr. Dieter Steffmann –

    Greetings from the US! I teach at a small University here, and was hoping I might be able to get your permission to use your English Town for a project that I’m working on with some students. It’s a non-commercial project.

    Thanks

    Derek

  91. Willi Franzen sagt:

    Hallo, ich würde gerne für ein Firmenlogo die Schriftart Augusta Regular verwenden. Ist dieses möglich, bzw. besitzen Sie die entsprechenden Rechte dafür um mit die Lizenz weiter zu geben? Was kostet die Lizenzweitergabe?

    Gruss
    W. Franzen

  92. Mercedes sagt:

    Dear Mr. Steffmann.
    I admire his work a lot. I am a graphic design student from Argentina. I want to start a personal project of handmade notebooks. For the logo itself, I would like to use their typographic font “Louisianne”.
    I am requesting your permission to use your font. I would appreciate to let me use it.

    Thanks,
    Mercedes.

  93. Sehr geehrter Herr Steffmann,

    ich bin eine Illustratorin und Malerin aus Polen. Ich würde sehr gerne Ihre Schriften Packard Antique und Powell Antique für den Umschlag eines Fantasy-Buches sowie ein Webseiten-Header (für eine Gitarrenschule) benutzen. Wären Sie damit einverstanden?
    Vielen Dank und freundliche Grüße aus Polen,

    Dagmara Matuszak

  94. Jindrich Spilka sagt:

    Hello Mr.Steffmann,
    we are underground dark ritual ambient project from czech mountains, although we have published our music via english label. We really very like Your Canterbury font, it could be used for graphics for our music ?
    Greetings Respectfully !
    Jindrich & Lucie

  95. Stephane sagt:

    Hello M. Steffmann ,

    I’m currently trying to create the design of the main sign of a friend restaurant (a small restaurant, almost a diner) and I’d like to use your Celtic Hand font which is very appropriate for his restaurant.
    I was wondering if you could allow a commercial use in this context ?

    Kind regards,

    Stephane

  96. Kurt Sigmon sagt:

    I am the adviser of a public high school yearbook in the USA. We are interested in using your Coaster font for the cover of our 2015 yearbook. This is a school publication that will have a very limited (less than 500 copies) run. We are not seeking to make a profit off of your font, and have no intentions of using it beyond this year’s book or for any promotional or for-profit enterprises.

    Can you grant us permission to use the font in this context?

    Sincerely,

    Kurt Sigmon

  97. Emake U. sagt:

    Good day sir!
    Your font collection is extraordinary, especially your “Kaiserzeit Gotisch” font. It is super! I wish to use some of your fonts for a children’s book series which is in progress. Do I have your permission sir?

    Thank you.

    Emake U.

  98. Mike Ellis sagt:

    Dear Mr Steffmann,
    Could you let me know if it would be possible to use one of your fonts for a commercial project and if so what the license fee would be.

    many thanks

    Mike

  99. Constance Eisele sagt:

    I would like to use your font Fette Egyptienne in a poster an event for a non-profit organization in Richmond, Virginia. Would that be possible?

  100. Constance Eisele sagt:

    I emailed earlier to request use of Fette Egyptienne. I wanted to give you a little more information. It would be used for a poster and email promoting an event for a local nonprofit, Greater Richmond SCAN (Stop Child Abuse Now) — grscan.com.

    Thank you for your consideration.

  101. Marco sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    at first, I would like to congratulate you for your fine aesthetical work and research on fonts, and thank you very much for that.
    As the others.. I’ve some problems with license for commercial use, because I’d like use your fonts for my logo creation purposes. So I’d like to ask your permission to use someone of them (especially “Chelsea” I like it). I think it would be a good thing if people can reading and appreciate “Chelsea”, for exemple on a brand label, instead of usual and boring “Sans” or “Arial”. Obviusly I would be careful to credit you as the source of the font design.
    Best regards,
    Marco

  102. Jennifer Wiley sagt:

    Hallo, ich bin eine Mutter zu Hause und ich machen handgemachte Seife, dass ich hoffe, zu verkaufen.
    Ich möchte Ihre Erlaubnis bitten, Ihre Schrift “Napoli Initialen” auf den Etiketten zu verwenden, weil es so schön ist. Könnte das sein, in Ordnung?
    Ich sehe, dass Sie die Erlaubnis, einige auf einer Eins-zu-eins-Basis gegeben haben, so dass ich mich auch gefragt. Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit und leid, Sie zu stören!

    (Sorry for my terrible German.)

  103. Tony sagt:

    Mr.Steffmann,

    Your fonts are just wonderful, they are the best collection I have seen and all the more remarkable thay they are all from one man.

    I have just spent three days downloading all of them to decide which I would keep. I did notice that perhaps 1 in 10 seems incomplete though? Such as this one:

    http://moorstation.org/typoasis/designers/steffmann/samples/z/zent.htm

    Where the front page shows a complete alphabet, but the downloaded fonts are missing some letters. Please could you tell me if that is correct, or is there a problem with the uploaded files? I only ask as one of the fonts will open as ttf, but the otf says the file is corrupted, even though I downloaded it twice to ensure there was a problem in the file and not just a corrupted download.

    Thank you again for the most magical fonts I’ve ever seen!

    • Dieter sagt:

      I am very sorry, but some fonts have not had a complete alphabet.
      Dieter

      • Tony sagt:

        Dear Dieter,

        That is perfectly OK, I just wanted to make sure there was no problems with the downloads, your work is so beautiful, that I wanted to make sure the copies I had were as they were meant to be.

        I have now downloaded them all and kept most of them, you must be incredibly talented to be able to make so many fonts and to be able to make them look so good. I have been collecting fonts for over 15 years now and almost half of the fonts I have kept on my computer are done by you!

        Will you be making any more in the future? I do hope that you will!

  104. Aide Elguezabal sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    May I ask how much is the extended license for your Honey Script font?

    Please contact me @ aemedical23@gmail.com
    Thank you,

    Aide

  105. Val Garland sagt:

    Hi, It says that Hoedown regular is a free font. We just want to make sure it’s free for commercial use today if possible.

    Thanks, Val

  106. Petra sagt:

    Hallo I would like information about font Buldur Regular. How much cost this font for commerciall using? Thank you for your soon answer.

    Petra Pátková

  107. Alexandra sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffmann,

    Ich designe gerade ein Logo für enge Freunde, die sich mit einem kleinen bayerischen Gewerbe im Bereich Veranstaltungstechnik selbständig machen wollen. Wir haben uns dabei in Ihre Schrift Plakat Fraktur verliebt und wollten nun fragen ob wir diese in dem Logo verwenden dürfen.

    Über eine positive Antwort würden wir uns sehr sehr freuen.

    Alexandra F.

  108. ana sagt:

    Hello, Mr. Steffman,

    I was able to find your font Louisianne and I just love it.
    I am working on some branding and this font would perfectly fit the composition. I was wondering if I could use it for commercial purposes. Unfortunately, being a student limits your budget, so I would greatly appreciate your support.

    Thanks,
    Ana

  109. Krista sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffman,

    Unter Ihren vielen Fans, auch ich freue mich auf eine Schriftart für kommerzielle Zwecke zu verwenden. Ich schreibe ein Comic, Grundgesetze, dass ich hoffe, eines Tages zu veröffentlichen lehrt. Eines der Gesetze über das Urheberrecht sein. Wenn Sie sein zugänglich wäre, würde Ich mag, um Ihre Germania Schrift für meinen Titel / Logo zu verwenden. Bitte lassen Sie mich wissen, wenn Sie irgendwelche Fragen oder Bedenken haben.

    Ich entschuldige mich, dass ich mit Google übersetzen, Ihnen zu schreiben. Ich war zehn, als ich aufgehört, Deutsch zu lernen und jetzt Portugiesisch und Englisch sprechen statt.

    Mit freundlichen Grüßen,
    Krista Krahn

  110. Franz Huber sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffmann,

    zuerst finde ich es fantastisch, dass jemand soviel Arbeit und Energie verwendet, um auch alte Schriften zu erhalten. Ich möchte mich heute persönlich an Sie wenden, um zu verstehen, unter welchen Voraussetzungen ich Ihre Schriftart Königsberger Gotisch für den Druck von Schmuckurkunden verwenden darf. Bisher wurden die Urkunden von einem Graphiker von Hand erstellt, der aber nun in Ruhestand geht und die jüngeren Kollegen möchten diese Urkunden aus handgeschöpften Papier nicht übernehmen. Die o.g. Schriftart kommt der Originalschrift sehr nahe, weshalb ich diese gerne verwenden würde.

    Vielen Dank und herzliche Grüße
    Franz Huber

  111. Parth sagt:

    hi i am parth,i used this font for design contest & i am going to win the contest then costumer will use this for a logo please help me to use it commercially, i spend 4-5 day on the design.i am new in design field i am also not rich please help,understand my problem and answer it quick as possible i am having only 9 hours then i will be selected as winner of contest and i only earning 200USD that is pricious for me.

  112. Hillary Batliner sagt:

    Mr Steffmann,
    I am doing a project for my graphic design class. We are making a beer label for a client and I have used your Herkules font. If my label is chosen, would the client be able to sell his beer with my label on it? I will not be profitting from the beer sales but if mine gets chosen, I would like to make sure he and I are given permission to use it freely.

    Thanks so much!
    Hillary Batliner

  113. Yoshikazu sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    I am selling original paper products in Japan .
    I would like to ask if I could use your font “Koch-Antiqua Zier” for my product label.
    I really like your font.
    Could I have you give me the permission for that?
    If I use , do I need to pay?

    Best regards,
    yoshikazu

  114. Louise sagt:

    Hello Mr. Steffmann,
    I’m working with a restaurant- concept with a Steampunk style. And I absolutely love your font “Cardinal font” for that steampunk look on the menus. Is it ok for me to use it? Its only one local restaurant, and not a big chain or something. It would look really beautiful!

    Thank you,
    Louise

  115. Natali Pino sagt:

    Estimado Sr. Steffmann,
    Soy diseñadora gráfica y trabajo en una agencia de publicidad en Santiago de Chile, me encantó la tipografía HONEY SCRIPT, por lo que quisiera utilizarla para un logo donde se compra alimentos a través de internet, le pido su autorización para esto, se lo agradecería mucho.
    Desde ya agradecida por su tiempo.

    Atentamente
    Natali Pino

  116. Carolin sagt:

    Sehr geehrter Herr Steffmann,

    ich habe auf dieser Homepage: http://www.fontspace.com/dieter-steffmann/adine-kirnberg die Schriftart “Adine Kirnberg” von Ihnen entdeckt. Leider kann man sich ja nicht immer auf die Angaben der Anbieter bezüglich der Lizenzen verlassen.
    Deshalb habe ich noch ein wenig nachgeforscht und bin nun auf Ihre Homepage gestossen.
    Dürfte ich Ihre Schriftart zur Erstellung eines Logos für unser kleines Familienunternehmen verwenden?

    Vielen Dank für Ihre Antwort und freundliche Grüße
    Carolin

  117. Sara Maureen sagt:

    Hello Mr. Steffmann,

    I have been asked to create a logo design for a web company here in Washington, US. The company will use a vintage plane as their branding theme. May I use your font “Marketing Script” as the logo font for commercial use? It looks so beautiful with the vintage plane image…other fonts pale in comparison. I will credit your work. Thank you for your talents and beautiful fonts! They are such a treat to look at.
    http://www.dafont.com/marketing-script.font?text=aerobatic

    Sincerely,

    Sara

  118. Chicri sagt:

    Good Afternoon Mr. Steffmann,

    I am a young artist trying to become independent and I have been looking all over for fonts to use in my designs. I’ve fallen in love with your Gabrielle font. I was hoping to get your permission, would it be possible to use your font for my designs?

    Many many thanks,
    CK

Hinterlasse eine Antwort

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind markiert *

Du kannst folgende HTML-Tags benutzen: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>